Nyt fra formanden

20. september 2020 22:18 , af Jørgen Høegsberg Kielsholm

Vi kan være glade for at fredagens pressemøde ikke gjorde, at vi skal tage ekstra tiltag for at holde Roklubben åben.

Der er desværre også en del restriktioner vi er nød til at have i klubben. Vi håber at vi snart kan hæve nogle af dem, men det tyder jo ikke for godt.

Tak for jeres støtte og forståelse i denne svære tid, jeg er stolt over at vi trods alt har roet så meget som vi har.

Nu er køkkenet helt klart og jeg synes den er blevet flot og lækker, jeg glæder mig til at bruge den fuld ud.

Nu er vi gået i gang med to nye projekter.

Den ene er at forbedre vores højvandsværn, så det kan modstå et stadig stigende vandstand. Det er de færreste medlemmer der tænker på at der kan være højvande, når de tager ud at ro en sommer solskins dag og der er ingen højvande ved porten. Når det stormer om vinteren kan der så være op til 1.5 m vand ved portene, så det er meget vigtigt at få forhøjet og repareret højvandsværnet. Vi er samtidig ved at lave en plan for et beredskab, når der er risiko for højvande.

Den anden ting vi er gået i gang med er nyt ventilations anlæg i vores motions og baderum. Vi er næsten færdig med at støve i motionsrummet og den kan stadig bruges, men der kan forekomme støv, som gerne må fjernes inden brugen.

Vi forventer at være færdig til uge 43, så der kan blive et bedre indeklima.

Hilsen formanden.