Vinterbad

Velkommen til Lemvikingerne

Lemvikinger er en meget rummelig forening. Vi mener, at mange kan have glæde af den fysiske sanselighed og den næsten meditative virkning som det kolde vand, saunaen og udsigten har på sjælen.

Lemvikingerne er en del af Lemvig Roklub. Som vinterbader kan du benytte roklubbens lokaler i perioden fra 1. oktober til 1. maj. Det er muligt at melde sig ind i hele perioden, men du får selvfølgelig den bedste oplevelse, hvis du starter tidligt.

For at blive medlem og få den bedste oplevelse af ”gyset” skal du de første par gange følges med én, der allerede er bader, eller du kan skrive til vinterbade kontakten her for at aftale et prøvedyp, så du bliver introduceret til badningen og huset.

Medlemmer kan kommunikere og arrangere badedage på Facebook. Søg efter "Det lille gys". Som arrangement kan nævnes fuldmånebadning, jule- og nytårsbadning, Høfde Q i marts mm.

Der er omklædningsrum med brusere og toiletter. Den dejligste sauna med udsigt over Lemvig og fjorden. Desuden kan du benytte roklubbens motionsrum deltage på de eksisterende hold og andre aktiviteter i klubben i vintersæsonen.

Ved tilmelding køber du en chip, der fungerer som nøgle til roklubben. Chippen er personlig og koster 100 kr., herefter kan du komme og gå, som du har tid og lyst.

Til højre i roklubbens entre er der møntindkast til at starte saunaens ovn. Der vises hvor mange minutter ovnen vil være tændt. Saunaen er hurtigt varm efter ca. 15 minutter og kan holde varmen nogenlunde i 20-30 minutter efter, at ovnen stopper. En time koster 30 kr.

Mange bruger badesko, da der kan være skarpe knivmuslinger eller andet godt på bunden.  Mellem badningerne skyller du fødder og badesko i spanden, som står uden for døren, og skoene sætter du på gulvet. På den måde undgår vi alt for meget sand og alger i saunaen.

I saunaen skal du sidde på et håndklæde, og det kan være godt med en flaske vand i saunaen eller rummet udenfor.

I Lemvikingerne bader vi med badetøj.

Vinterbaderne står for rengøring i saunaen hele sæsonen og i roklubben i januar, februar og marts. Der vil blive udsendt og opsat lister.

Vores motto er:

"Vinterbadere er bare gladere  ;-)"